26 Aralık 2011 Pazartesi

SU


SU


“Yaradılanı severim, yaradandan ötürü”
Merhamet bir insanda olmaya görsün; Eziyet çeken, örümcek ağında çırpınan bir sinek, Susuzluktan kıvranan bir köpeğin çıkardığı hazin seslerde ağlatır. Su ilahi rahmetin tecessüm etmiş halidir. Pek çok nimet ünsiyet ile (alışkanlık) insan oğlunca Allahın nimeti olduğu unutulsa da su öyle değil İnsan Güneşin doğması için dua etmezde su için dua eder halbuki iki nimette Allahın dileği iledir. Alla hu Teala her nimete bir sebeb yarattığı halde suya sebeb yaratmamıştır ki Kul her zaman o nimeti Dergahı ilahiden istesin..
Su verme , su ikram etme o kadar sevaptır ki cahiliye devrinde dahi hacılara su verme işi büyük onur kabul edilirdi.
Yıllar önce bir temmuz ayında Ankara hacı bayram camiinde Cuma namazı kılmak için gitmiştim. Caminin içerisi dolu olduğundan avluda namaz için çocuklar tarafından satılan kağıt parçası alarak boş bir yer bulup oturmuştum. Oturduğum yer güneş gören bir yer idi. Hava oldukça sıcak insanlar boncuk boncuk terliyor, ben öyle bir susamıştım ki başka bir şey düşünemez halde idim. Bu esnada garip bir şey gördüm sırtında su bakracı ile elli yaşlarında bir insan avluda sıcaktan bunalan insanlara su ikram ediyordu. Aman Allahım bu hayalmi dedim .. biraz sonra bu sahış yanıma geldi buz gibi sudan ikram etti bende yürekten Allah razı olsun dedim. Bu su para ile satılmıyordu Allah rızası için bu kişi her Cuma soğuk suyunu evinde doldurur cumaya gelenlere ikram edermiş. Ne büyük iyilik ne büyük bir kazanç
Ecdadımız su hayrına çok önem vermiş. kurdun kuşun içmesi için belli yerlere su yalakları yapmış. Nice uzaklıklardan kanal kazdırarak yol kenarlarına su getirmiştir. Bu neslin torunları tarafından halen yer yerde olsa bu gelenek devam ettirilmektedir. Çok güzel bir çeşme- pınar yaptıran hayırsever oraya birde yazı yazdırır. “Bismillah de iç” …
Bir aşık böyle bir çeşmeye gelmiş ve demiş ki
“Şu çeşmenin haline bak su icecek tas’ ı yok /kırma kimsenin kalbini yapacak ustası yok” diye inceden inceye bir ders vermiş.
Piknik için ailece Beydere çifliğine gitmiştik. Çocuklarla top oynadıktan sonra abdest almak için caminin şadırvanına gittiğimizde sıcak havadan bunalan yukarıdaki fotoğraftaki köpeği gördüm. Su içmek istiyor arıyor su bulamıyordu. Şadırvanda su var ama hayvancağız musluklar açık olmadığından içemiyordu. Biz yaklaşınca hayvan geri çekildi. Oralarda bu hayvana su verecek bir kap bulamadım gittim musluklardan birini açtım ve oradan uzaklaştım o hayvan çekine çekine geldi musluktan içti içti bize de bu anı görüntülemek kaldı.
Evet dostlar çölde susuzluktan ölmek üzere olan bir köpeği kuyudan ayakkabısıyla su çıkararak sulayan biri için cennet verilen bir dinin mensuplarıyız. Çevremize dikkat edelim, belki bizim yardımımıza muhtaç bir güvercin, su isteyen bir kedi, köpek olabilir. Bunların dili yoktur isteyemezler, hallerinden anlayalım onlara yardım edelim ki daha mutlu yarınlarımızdan umutlu olabilelim.
Sular gibi aziz olun
Aziz ÖZKAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder